dilluns, 26 de novembre del 2012

Què ens ha semblat realitzar el treball " Model d' Ésser Viu " ?

Després d’unes setmanes d’observació a dues tortugues d’aigua ha arribat el moment de començar a tancar la nostra experiència i ser capaços de reflexionar sobre tot allò que ens ha aportat aquest treball del “ Model d’ ésser viu”. Vam tenir dificultats a l’hora de decidir quin animal investigar, ja que cadascú de nosaltres volia treballar un ésser viu diferent. Però finalment vam arribar a la conclusió que les tortugues serien un dels animals més adients com a objecte d’estudi.

Debatent en grup hem pogut comentar que ha estat un treball molt enriquidor per tots nosaltres. Des de les diverses observacions hem abarcat, de manera profunda, tots els temes que hem cregut interessants en relació a les tortugues d’aigua. Ha estat un treball amè i alhora molt valuós/ enriquidor ja que :

En primer lloc ens ha permès adquirir uns coneixements més tècnics en relació als materials a utilitzar per crear un bon hàbitat; com s’usen aquests i com pot repercutir el seu mal funcionament en l’hàbitat de les tortugues. Per exemple, quan la depuradora no funcionava, l’aigua s’embrutava amb més facilitat i per tant l’havíem de canviar contínuament.També ens vam equivocar, però vam rectificar i aprendre sobre la finalitat del termoescalfador. D’aquesta manera hem adquirit un cert domini en les habilitats procedimentals de laboratori, tot fent un ús adequat del material utilitzat i garantint un ambient saludable per a les nostres tortugues.

En segon lloc hem ampliat els pocs coneixements científics que teníem sobre aquests éssers en relació a les experiències treballades. Gràcies a aquestes ara sabem com ha de ser la temperatura de l’aigua en l’aquaterrari, les causes per les quals les tortugues hibernen, com es reprodueixen...entre moltes d’altres que ens han fet gaudir de l’experiència, formulant-nos preguntes i trobant possibles solucions o respostes tot creant un clima de conversa entre nosaltres.

En relació al comentat anteriorment hem après a gestionar la informació, és a dir, interpretar-la, recollir-ne dades pertinents i posar-les en comú entre tots els membres del grup. Si que és cert, que a vegades, ens ha costat posar-nos d’acord sobre quins aspectes tractar i quins deixar de banda, però a través del treball cooperatiu i les ganes que teníem tots per saber-ne més hem cercat suficient informació per poder contrastar les diverses opinions.

I tercer i últim aspecte que ens ha aportat el treball d’observació del “ Model d’ Ésser viu “ com a alumnes universitaris ha estat adonar-nos de la importància que resulta tenir un ésser viu a l’aula i apropar-nos al paper que tenen els mestres alhora de tenir cura d’ell juntament amb els seus alumnes.

Pensem que és un treball important a tractar des de la Universitat ja que, si ens fixem en la realitat de les escoles d’avui en dia, moltes duen a terme algun projecte relacionat amb l’observació d’un ésser viu. Possiblement, en un futur, com a mestres, haurem de conduir aquesta activitat entre vint - i - cinc alumnes i podem dir que gràcies a l’existència del blog elaborat durant aquestes setmanes podrem recorre-hi a fer-hi un cop d’ull per sortir-nos-en de la millor manera possible!! No oblidem que actualment la majoria d’escoles treballen amb les TIC a l’aula per aquest motiu pensem que tenir un recull de la feina elaborada i de les nostres experiències via on-line és una bona eina de cara alhora de ser mestres.

ESPEREM, DE TOT COR, QUE HAGUEU GAUDIT, TANT COM NOSALTRES, D’AQUEST BLOG!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada