Un cop tenim el nostre aquaterrari
acabat les tortugues han arribat a l’aula!! Però com ho hem fet? Quina és la
millor manera de fer arribar aquests éssers vius fins l’escola? En el nostre
cas fins la Universitat? I com les aconseguim?
Un dels punts més importants d’aquest
treball ha estat l’elecció de l’ésser viu a treballar. Després de parlar-ho
durant molts dies, com ja s’ha comentat, ens hem decantar per les tortugues
d’aigua, ja que ens desperten un cert interès i també pensem que és un animal
que acostumen a tenir molts nens. Nosaltres vam aconseguir les tortugues
gràcies a un contacte de la Irene Lamiel que ens les ha deixat durant el
nostre estudi però les haurem de retornar. Com poden els alumnes aconseguir les
tortugues d’aigua?
Després de fer un petit debat entre el
grup hem cregut que una manera dinàmica i diferent d’aconseguir tortugues
d’aigua és :
Dividir la classe en dos grups, un
mestre responsable per a cada grup el qual s’haurà d’encarregar d’acompanyar
als seus alumnes a la botiga d’animals més propera a l’escola. En ella els
nens, triaran la tortuga que més els agrada, tenint en compte que un grup agafi
un mascle i l’altre grup una femella. Pensem que fer-ho d’aquesta manera
comporta que siguin els propis nens el que escullin la tortuga que volen
treballar i a més poden establir una petita conversa amb la dependenta que
alhora sap com cuidar aquests animals i que per tant els pot donar molts
consells. La tortuga arribarà a l’aula de la mà de tots els alumnes de la
classe ja preparada per entrar en el nou aquaterrari abans creat per tots ells.
El mestre serà l’ encarregat de guiar i orientar l’observació continuada dels
infants.
Una altre manera diferent de fer
arribar les tortugues a l’aula és que el mestre pregunti si hi ha alumnes que
tenen aquest ésser viu a casa seva. En cas afirmatiu demanar si estarien
disposats a compartir durant un temps la seva tortuga amb la resta dels
companys. Pensem que d’aquesta manera, podem aconseguir una gran varietat de
tortugues si són molts els alumnes que en tenen. També garantim la utilització
de diversos materials, segurament tots ells ben diferents ja que cada nen cuida
al seu ésser viu a la seva manera. En aquest cas la
tortuga arribarà de la mà d’un únic alumne, tot i que la resta estaran
impacients esperant la seva arribada. Hem comentat entre tots que aquesta
manera de treballar potser comporta el fet que l’hàbitat de les tortugues no es
creí entre tots, sinó que, al venir de casa dels alumnes aquests ja portin els
seus propis materials.
Ara que ja tenim les nostres tortugues
a l’aula, a partir de la observació directa, ens plantejarem totes aquelles hipòtesis
que ens resultin més interessants i que aniran sorgint a mesura de realitzar un
treball continuat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada