dimecres, 17 d’octubre del 2012

Com podrien arribar les tortugues a l'aula?


Un cop tenim el nostre aquaterrari acabat les tortugues han arribat a l’aula!! Però com ho hem fet? Quina és la millor manera de fer arribar aquests éssers vius fins l’escola? En el nostre cas fins la Universitat? I com les aconseguim?

Un dels punts més importants d’aquest treball ha estat l’elecció de l’ésser viu a treballar. Després de parlar-ho durant molts dies, com ja s’ha comentat, ens hem decantar per les tortugues d’aigua, ja que ens desperten un cert interès i també pensem que és un animal que acostumen a tenir molts nens. Nosaltres vam aconseguir les tortugues gràcies a un contacte de la Irene Lamiel que ens les ha deixat durant el nostre estudi però les haurem de retornar. Com poden els alumnes aconseguir les tortugues d’aigua?

Després de fer un petit debat entre el grup hem cregut que una manera dinàmica i diferent d’aconseguir tortugues d’aigua és :

Dividir la classe en dos grups, un mestre responsable per a cada grup el qual s’haurà d’encarregar d’acompanyar als seus alumnes a la botiga d’animals més propera a l’escola. En ella els nens, triaran la tortuga que més els agrada, tenint en compte que un grup agafi un mascle i l’altre grup una femella. Pensem que fer-ho d’aquesta manera comporta que siguin els propis nens el que escullin la tortuga que volen treballar i a més poden establir una petita conversa amb la dependenta que alhora sap com cuidar aquests animals i que per tant els pot donar molts consells. La tortuga arribarà a l’aula de la mà de tots els alumnes de la classe ja preparada per entrar en el nou aquaterrari abans creat per tots ells. El mestre serà l’ encarregat de guiar i orientar l’observació continuada dels infants.

















Una altre manera diferent de fer arribar les tortugues a l’aula és que el mestre pregunti si hi ha alumnes que tenen aquest ésser viu a casa seva. En cas afirmatiu demanar si estarien disposats a compartir durant un temps la seva tortuga amb la resta dels companys. Pensem que d’aquesta manera, podem aconseguir una gran varietat de tortugues si són molts els alumnes que en tenen. També garantim la utilització de diversos materials, segurament tots ells ben diferents ja que cada nen cuida al seu ésser viu a la seva manera. En aquest cas la tortuga arribarà de la mà d’un únic alumne, tot i que la resta estaran impacients esperant la seva arribada. Hem comentat entre tots que aquesta manera de treballar potser comporta el fet que l’hàbitat de les tortugues no es creí entre tots, sinó que, al venir de casa dels alumnes aquests ja portin els seus propis materials.

Ara que ja tenim les nostres tortugues a l’aula, a partir de la observació directa, ens plantejarem totes aquelles hipòtesis que ens resultin més interessants i que aniran sorgint a mesura de realitzar un treball continuat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada